7 טיפים להתמודדות עם מתח בתהליך הגישור המשפחתי לגירושין:

 

אם אתם בעיצומו של הליך גירושין, אני לא צריכה לספר לכם על המתח והחששות הכרוכים בכך. אנשים רבים מעידים שהם לא ידעו מהם מתח וחרדה עד שהם לא עברו הליך גירושין. סטטיסטית, הסיכויים של אנשים בהליך גירושין להיכנס לדיכאון או חרדה גבוהים פי כמה וכמה מאנשים שלא בהליך גירושין. מערכות היחסים משתנות בזמן גירושין, לא רק עם בן/בת הזוג אלא גם עם חברים, בני משפחה ואף עם הילדים וזאת משום שהאנשים מצויים במתח ובמצב רגשי מעורער.

המפתח לשרוד את הטלטלה הרגשית הוא להיות מודע לכך שמדובר בתקופה מורכבת, להעזר במעגלי תמיכה טובים (משפחה, חברים, מטפלים) ולפתח טכניקות להתמודדות עם הקושי בצורה בריאה. שורה התחתונה- מרבית הטעויות מתרחשות כיון שאנשים נוטים לראות הליך גירושין כהליך משפטי בלבד. הליך גירושין הוא אכן הליך משפטי אבל גם תהליך רגשי. לכן, גישור לוקח בחשבון את כל האספקטים של גירושין, המשפטיים והרגשיים, עוזר להכין את בני הזוג להתמודדות עם המציאות החדשה ומוביל אותם להסכם הוגן.

 

הנה טיפים ושיטות להפחתת מתח במהלך תהליך גירושין:

 

1.תדאגו לצרכים הרגשיים שלכם- מעגלי תמיכה. זה יכול להיות המשפחה, החברים, מטפל, קבוצת תמיכה. חשוב לא להשאר לבד בתקופה זו, אלא לשתף. התיעצות עם מטפל עשויה לחולל פלאים כשעוברים גירושין. חשוב לקחת אחריות על רווחתכם הנפשית בתקופה זו במיוחד, ולשמור על איזון פיזי ונפשי.

2.תעשו ספורט-  תהיו אקטיביים עד כמה שאתם יכולים. אם אתם רגילים לעשות פעילות גופנית, המשיכו בכך. מי שלא עוסק בספורט כחלק מסדר היום שלו, זאת הזדמנות טובה להתחיל. אין הרבה דברים שמסייעים טוב יותר לשיפור מצב הרוח באופן טבעי כמו פעילות ספורטיבית. ספורט עוזר בשחרור לחצים ומתח ופעילות סדורה משפרת את מצב הרוח לאין שיעור.

3.תפנו זמן לעשות דברים שעושים לכם טוב- תקראו ספר טוב, תנוחו הרבה, תטיילו, תטפחו את הגינה. הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים, שחושבים על טובתכם וטובת ילדיכם.

4.תשחררו בעיות שמעבר לשליטתכם- מצבים רבים גורמים לנו אי נוחות ומתח אבל אין לנו שום שליטה עליהם, והחוכמה היא לדעת לשחרר אותם ולהתמקד רק במה חשוב לנו ויש לנו יכולת שליטה בו. סרבו לריב עם בן/בת הזוג ותשמרו את כל הויכוחים והשיחות הקשות לגישור לגירושין בנוכחות מגשר. אין בושה להפסיק ויכוח שלא יניב לתוצאות טובות אלא רק להקשחת עמדות.

5.התאימו את הציפיות שלכם למציאות- לאף אחד אין שליטה על רגשות או התנהגות של הצד השני. אנחנו עשויים לחשוב שבתקופת הנישואין היתה לנו מידה מסויימת של שליטה על הצד השני אבל זה לא נכון ועכשיו, בהליך גישור לגירושין יש לנו אפילו פחות שליטה ממקודם. תעזבו את הניסיונות לשלוט או להשפיע על ההתנהגות או רגשות בן/בת הזוג בגירושין. תקבלו את הרגש של הצד השני כעובדה ותלמדו לקבל את התהליך כלמידה וצמיחה שלכם על עצמכם.

6.אל תקבלו החלטות פזיזות- כשנמצאים בתקופה מלחיצה ורוויית מתח, כל החלטה עשויה להשפיע באופן דרמטי על חייכם ולכן  חשוב לקחת בחשבון את ההשלכות. בגישור משפחתי, לרוב, הפגישות מתקיימות פעם בשבוע וזאת על מנת שתקחו את הזמן לחשוב על הדברים לעומק.

7.תתקדמו. כן, תתקדמו, במובן הכי מילולי שיכול להיות. גם לאחר שמסתיים הגישור לגירושין ויש הסכם, קחו את הזמן להחלים. תבדקו עם עצמכם היכן הייתם אחראים למשבר שעברתם, מתי ואיך התחילו הבעיות. זיהוי הבעיות שהובילו לגירושין ישפיעו על היחסים שלכם עם בן/בת הזוג גם לאחר תהליך הגישור לגירושין ויעזור לכם להתקדם בחייכם. זכרו לסלוח לעצמכם והמשיכו בחייכם חופשיים מרגשות אשם או כעסים ומציאת אושרכם.

לתאום פגישת היכרות התקשרו  077-7295965

 או השאירו פרטים  ואחזור אליכם